Engholmene bliver en attraktion i sig selv

Med en central placering og naboer som tæller alt fra eksklusive boliger, lystbådehavne, kanaler og et bredt udvalg af caféer og restauranter, kommer Engholmene Business Center til at ligge i et område, som bliver en attraktion i sig selv. Det fortæller Kim Lang Sørensen, direktør og partner i NPV A/S.

Én af de bydele, som Engholmene gerne spejler sig i, er den gamle fæstningsby, Christianshavn. Når man ser på de to bydeles proportioner, er der også mange lighedstegn. Eksempelvis er Engholmenes hovedkanal en stor og bred kanal, der løber fra syd mod nord, hvilket også gør sig gældende for Christianshavns Kanal. Desuden har Christianshavns Kanal flere bikanaler, hvor der er masser af liv, hvilket også bliver omdrejningspunktet for bylivet på Engholmene.

Et af de steder, hvor Engholmene afviger fra Christianshavn er på erhvervsdelen. På Engholmene opføres Engholmene Business Center, som med sine 35.000 kvadratmeter topmoderne kontorfaciliteter bliver en central del af Engholmene. Foruden moderne, lyse og fleksible rumløsninger, gode parkeringsforhold, fitnessrum, loungeområder med kaffe- og juicebar og andre efterspurgte fælles tilbud, bliver man som virksomhed i Engholmene Business Center en del af en ny og selvstændig bydel, som bliver katalysator for det moderne og dynamiske byliv.

”Med Engholmene og Engholmene Business Center udvikler vi et helt nyt bykvarter, hvor lystbådehavne, restauranter, caféer, dagligvarebutikker og forskellige serviceerhverv kombineret med Engholmene Business Center, vil danne rammen om et charmerende og dynamisk miljø,” fortæller Kim Lang Sørensen.

En selvkørende bydel integreret i København

Engholmene Business Center bliver en integreret del af Engholmene, der er et område, som skabes med fokus på at udvikle en bydel, hvor livet spirer konstant. Derfor er en af visionerne for Engholmene som helhed, at kanalbyen skal smelte sammen med resten af København og med en attraktiv beliggenhed i forhold til City og Vesterbro, er Engholmene allerede godt på vej.

”På Engholmene skaber vi nogle øer, hvor bygningerne ligger trukket ind på øerne og dermed skaber gangarealer og promenader rundt om øerne. Det indbyder til, at man opholder sig på dem. Hvis man sammenligner med andre lignende områder, så står husene direkte i vandet. Ergo kan man ikke rigtig gå rundt, og det indbyder derfor ikke til, at man opholder sig der – medmindre man bor der,” fortæller Kim Lang Sørensen.

På Engholmene vil der også blive opført en stor, offentlig tilgængelig parkeringskælder med 370 parkeringspladser, som både vil gøre det lettere for folk med deres faste gang på Engholmene, men også for besøgende som gerne vil opleve Kanalbyen. Foruden havnebussen, som lægger til ved Lyngholm, bliver der opført to metrostationer, som rent infrastrukturelt er med til at koble Engholmene til City, Lufthavnen og resten af København.